Eindtermen ICT

Eindtermen ICT

Hieronder staan de 8 eindtermen van ICT uitgeschreven.  Bij elke eindterm wordt een onderscheid gemaakt tussen wiskunde en muzische vorming. Achter deze twee leergebieden vindt u dan de verschillende opdrachten terug die we kunnen toepassen bij die eindterm. Het komt vaak voor dat er bij bepaalde eindtermen meerdere opdrachten staan en dat bepaalde opdrachten bij meerdere eindtermen terug te vinden zijn. Dit komt omdat er bij een bepaalde opdracht vaak meerdere eindtermen kunnen horen.  Bij elke eindterm staat altijd één opdracht per leergebied in het vet gedrukt en onderlijnd, deze opdracht heeft deze eindterm dan als hoofdeindterm. 

1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.

          Wiskunde:                 Opdracht 1                   Opdracht 2                    Opdracht 3                     Opdracht 6

          Muzische vorming:    Opdracht 1                    Opdracht 3                   Opdracht 4                     Opdracht 6                     Opdracht 7

 

2. De leerlingen gebruiken ICT op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.

          Wiskunde:                  Opdracht 2                   Opdracht 3                    Opdracht 4                    Opdracht 6

          Muzische vorming:     Opdracht 5                 Opdracht 6                     Opdracht 7  

 

3. De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving.

          Wiskunde:                  Opdracht 1                   Opdracht 3                    Opdracht 6

          Muzische vorming:     Opdracht 2                 Opdracht 3

 

4. De leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ICT ondersteunde leeromgeving.

          Wiskunde:                    Opdracht 2

          Muzische vorming:       Opdracht 1                  Opdracht 6

 

5. De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.

          Wiskunde:                     Opdracht 4                     Opdracht 7

          Muzische vorming:        Opdracht 4                    Opdracht 7

 

6. De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde digitale informatie opzoeken, verwerken en bewaren.

          Wiskunde:                    Opdracht 5                     Opdracht 6                     

          Muzische vorming:       Opdracht 5                      Opdracht 6                Opdracht 7

 

7. De leerlingen kunnen ICT gebruiken bij het voorstellen van informatie aan anderen.

          Wiskunde:                    Opdracht 7                    Opdracht 8

          Muzische vorming:       Opdracht 4                   Opdracht 5

 

8. De leerlingen kunnen ICT gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren.

          Wiskunde:                    Opdracht 8                   

          Muzische vorming:       Opdracht 8